Lorem İpsum



Olmak için ölmek; Bilmek için sormak...


16 Mayıs 2012 Çarşamba

ene'l hakk


her şeyin aslı "bir" dir. ikilik veyahut çokluk sadece teferruattadır. ayrılıklar görüntüdedir, gerçek olan yanlız tanrı'dır. yüzünü ne tarafa çevirirsen tanrı oradadır. 

ene'l hakk demek gerçekte büyük bir alçak gönüllülüktür. birisi eğer "ben allah'ın kulu'yum" derse iki varlık ortaya sunmuş olur: birisi "ben", birisi de "allah". halbuki hakiki varlık tektir. gerçek olan var olan ancak bir'dir. o da allah'tır. bkz: fihi ma fih/ sf:viii, ix

şark islam klasikleri/meb yayınları
1985

ene'l hakk kavramı da aslında ben'in de tanrı'nın bir yansıması olması ondan bir parça olması, yani aslında ben'in olmaması, insan'ın ben'ini yani nefsini aradan çıkarması manasına geliyor. pişmekten ziyade erimişlik gerektiriyor. anlatacak kadar anlamak, dolayısıyla, uzağı yakın kıldırmak gerektiriyor.